BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 25, 2009

pantai

assalammualaikum........!
hahahaha....
kali ni masuk tajuk 'pantai' pulak.pantai adalah tempat yang sungguh seronak lah kan....macam2 bleh buat di pantai tu seperti main bola sambil berenang kat tepi laut,dapat main volleball gak kat sne dan macam2 lagi boleh buat.Kita semua bebas buat apa sahaja di sana..... aktiviti yang paling saya suka ialah snorkling kat situ.... anda semua pun boleh.tetapi aktiviti yang paling menarik dilakukan di laut tu ialah 'diving'.
adakah anda juga suka aktiviti diving ini?kamu boleh mendapati alatan diving seperti yang di atas ini,anda bleh didapati di pantai atau pun ada juga dijual dimana2.tapi kan kalau nak diving ni kene ade tempat yang tertentu tau...anda janganlah pergi ke tengah laut kemudian pergi ke kawasan ikan yu ya.ok,kali ni ckap psal 'snorkling' plak.alatan snorkling ni ada di jual di mana2 lebih2 lgi di tepi pantai itu.snorkling ni kene buat dekat laut yang cetek skit ajer.ni,saya tunjukkan gambar orang sedang snorkling nih.

haaaa....tengok,cetek saja tempatnya.tengok atas tu pun dah tau kan?aktiviti ini ade tempatnyer yang teruk,seperti ada ular air,air kotor,batu karang tajam dan sebagainya....faedah snorkling dan diving ini adalah memberi pengetahuan yang mendalam di dalam laut.aktiviti diving dan snorkling ini juga adalah aktiviti yang sungguh seronok untuk kamu semua...
kiter bincang pasal 'pasir pantai' plak ok.pasir pantai adalah tempat yang seronok jugak....apabila kita terjatuh dengan kuat pada pasir lembut kita tidak akan berasa sungguh sakit sekali.kita boleh membuat istana pasir di pasir yang basah sahaja..... ni gambar istana pasir nih....


haaaa....nilah istana pasir itu,kena buat kat tempat basah tau...! istana pasir ini ada macam2 bentuk tau,kamu boleh mambuat apa2 jenis bentuk istana pasir.....tetapi istana pasir yang kita buat kemudian ditinggalkan selama satu hari ia akan dihanyut ombak laut.....itulah kehabisan istana pasir itu........ :)

ini sajalah yang saya terangkan hari ini,hehehe.......babai,jangan luper nak comment tau... hehe..... bai2 ;Dbai2,see you again.adios.... ;)

0 comments: